Alla inlägg under juni 2010

Av Gustav - 18 juni 2010 20:14

Jag satt massa "pluppar" på ansiktet när jag va' hos doktorn... mummu räknade och det va' säkert 15 st och de hade jag på hjärtat, magen... överallt... men jag tog de och satte de på ansiktet och sa till doktorn: " Doktorn, jag tror att jag har fått en konstig sjukdom? Kan du undersöka mig?"


Mamma:

 

Jaha, va' säger man när man får höra sånt här i efterhand!!!

Av Gustav - 14 juni 2010 19:03

Pippi är häääääär, hon är läskig och säger argh,argh,argh... Hon har vassa tänder!


Mamma:

 

Det tog ett tag för oss att lista ut Vem Pippi är?! Är det en fågel eller nåt? Men nix, det är Astrid Lindgrens Pippi Långstrumpa som har blivit en monster inför Gustavs ögon. När han beskrev henne så var den läskig. Vad säger man, Han opererades ju på KS... fanns det Pippi där?

Han är livrädd för Pippi... Stackars pojk!

Själv har jag fått upp livsgnistran igen efter jag fick jobbet och det ger oxå resultat hemma med barnen och alla dessa tråkiga nyheter. En sak är säker, ekonomin är trygg nu, FK betalar ut nu pengar till min man efter 6 månader, bättre sent än aldrig! Gustav mår bra och Emelie mår bra, peppar peppar... på fredag ska Emelie göra en gammokamera undersökning hos kardiologen. De sprutar kontrastvätska och tittar hjärtat och lungorna med en speciell kamera.

Vi får hålla tummarna där att de kan stänga igen hålet med en paraply!

 

Nu ska jag koka lite kaffe så att jag inte somnar....

Av Gustav - 6 juni 2010 17:58

Mamma:

 

Igår kväll när jag och min man gick och la oss i sängen så började vi båda två gråta över operationen som vi har framför oss! Man ligger där i sängen och tänker, tänk om... och det gjorde inte saken bättre när jag såg oron växa på min man.

Men sen då, låt oss säga att det går jätte bra men nervösiteten ligger ju kvar eftersom vi har en till som ska gå igenom samma operation. Många gånger har man tänkt, va' har jag gjort för fel? Hur är det möjligt att vi ska behöva gå igenom allt det här.

Sen har jag ju provanställning, kommer de att anställa mig när tiden går ut eller blir jag arbetslös igen med ingen framtid med ekonomin?

 

Jag är vilsen....

 

Av Gustav - 3 juni 2010 20:21

Mammaaaaaa.... det står en "pippi" på balkongen.... Hjälp! Ta bort den! Hämta katten mamma! Nej, nu står "pippi" på soffan...


Mamma:

 

Vaknade kl:00.00 inatt, Gustav skrek att det stog en "pippi" vid fönstret och helt plötsligt så var den på soffan och följde med till sängen... Stackare hade halucinationer efter narkosen...

Jag är så nöjd med allt så det går inte att beskriva, mitt nya jobb har gjort så att jag samlar mera krafter för mina barn nu när jag vet att ekonomin kommer att rulla så som jag vill, slippa alla myndigheter osv... Nu har man lite mera ansvar. Barnen är glada att mamma har fått jobb och pappa har jobb.

 

Gustav mår bra och nu väntar vi på nästa OP

Av Gustav - 2 juni 2010 18:53

Mamma:

 

Gustav opererades imorse från kl:8.00 till 12.00 Han fick sova ut ca 1 timme innan de väckte honom... Allt gick jättebra men de kunde inte fästa paraplyet i hjärtat för hålet var stort. Väggarna runt hålet var trasiga så det tråkigaste nyheten är att vi ska till Göteborg!!!

Ovido - Quiz & Flashcards