Alla inlägg under augusti 2013

Av Gustav - 23 augusti 2013 16:40

Mamma: Läste idag på tidningen att Stockholmsstad vill ta bort resurserna till barn med särskilda behov i skolorna... hur ska det gå för dessa barn? Jag tänker på min Lilla Herre och min dotter som har särskilda behov... Hur tänker de? Har de inte rätt att lära sig i sin egen takt...   

Av Gustav - 21 augusti 2013 13:10

Gustav: Jag har blivit 8 år, går i 2 b och min fröken heter Kian.

 

Mamma: Det har hänt en hel del under denna perioden som vi har haft paus från bloggande... Gustav har fått diagnos ADHD/Autism.... Han äter medicin mot ADHD men Autismen får vi hjälpmedel att hanskas med på vardagen. Han har blivit återställt efter hjärtoperationen och är stolt över sin "dragkedja" på bröstkorgen. Han är super duktig i skolan, vilket är bra, han har lärt sig att cykla och super nöjd. 

Vardagarna ibland är lite upp och ner men det är sånt man får leva med...   Idag fick både han och storesyster vara hemma pga en visstelse på Akuten igår kväll. Storesystern ramlade på ladgårdbacken hemma och hela knät var öppet... ja... behöver jag säga mer... 4 stygn blev det. 3 veckor utan att bada och det passade bra när simskolan började i skolan oxå...

 

Gustav har varit stolt över att han har minnsann inte blivit arg i skolan.... han ville ta hem lite läxor men fröken sa nej eftersom hon vet att när han börjar så går det inte att få stopp... förra terminen så gjorde han alla böckerna klara när det var en halv termin kvar! Så jag förstår fröken!   

 

Nu är det dax för lite fika!

 

Ovido - Quiz & Flashcards