Direktlänk till inlägg 19 mars 2010

Arg mamma idag...

Av Gustav - 19 mars 2010 15:44

Idag har Gustav varit ledig från dagis så jag bestämde ringa lite samtal... till FK (försäkringskassan) och väntade på att Dietisten skulle ringa till mig på morgonen men icke sa nicke... jag fick jaga henne som bara den men kom alltid till telefonsvarare (hatar det) så jag ringde till försäkringskassan ang. Vårdbidrag... handläggaren vräker ur sig: " du måste förstå att ett hjärtfel går och operera samt att man kan inte begära tillfällig vårdbidrag så går det inte till..." då rann bägaren för mig och det flög ut grodor ur munnen på mig, hon va' inte vatten värd i mina ögon... jag tror att hon ramla ur stolen så arg var jag... jag struntar i pengar men hjälper det att få lite bidrag därifrån eftersom jag kan inte söka arbete just nu med tanke på OP... så har jag rätt till det... det handlar om att min SON ska få en någorlunda normalt liv framöver.

Så nu ska vi ha en habiliteringsmöte, besök hos dietisten samt röntga lungorna och väntan på besked för resan ner till Göteborg.

Inte nog med det så höll jag på tappa besinningen över dietisten oxå när jag berättade att min son bara väger 16 kg och är 102 cm lång och att han fyller 5 år i April... tycker ni att det är normalt... NEJ! säger jag... hon talar om för honom att ge lite fettberikad mat, gräddig osv... men det e det jag gör... alla andra i familjen ser ut som "köttbullar" snart... men ibland så äter inte han för han blir blå om läpparna.... Jag är så frustrerad....

 
 
Ingen bild

mummu

19 mars 2010 16:13

Du vet Kata här måste man öka rösten ,annars får man ingen hjälp, fortsätt samma sätt ,de har rättighet att hjälpa er!!

 
catta

catta

19 mars 2010 16:20

hej min kära svägerska!!!

fy faan va irreterad ja blir när ja läser detta. f kassan har verkligen inget förtroende el förståelse för andra...
jävla idioeter är dem!!!!!

stå på dig gumman, de har du rätt att görao få igenom!
kramar o pussar catta

http://www.diabetesochtraning.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gustav - 17 mars 2014 06:22

En kaffe till mig och en tallrik med fullkornsvälling till Gustav.... idag blir det att ringa runt till läkare ang näringsdrycker till min gosse. ...

Av Gustav - 16 mars 2014 11:00


Projektet fortsätter, konstigt nog så hjälper det mig att samla krafter till livets olika motgångar... det ska inte behöva kosta mycke för att få en lyxig rum där man trivs! Återanvända gamla möbler, måla till någon favvo färg, voala... som en ny möb...

Av Gustav - 15 mars 2014 13:13

Våran sovrum behöver snyggas till lite... man blir deppad och bara titta på det... barnen tittar på TV och vill inte gå ut pga vinden. Det blåser storm ute... Imorron måste jag gå igenom alla läkartider som kommas skall... medans jag njuter av min ka...

Av Gustav - 14 mars 2014 21:31


Nu ska familjen på kurs... för Autism! Vi är en vanlig familj, kämpat med barnen ända sen födseln.... man lever i Tro Hopp och Kärlek... nu ska vi lära oss med att hålla i rutiner, förberedelser... va e det? Bildstöd ska hängas upp på väggen för Gust...

Av Gustav - 23 augusti 2013 16:40

Mamma: Läste idag på tidningen att Stockholmsstad vill ta bort resurserna till barn med särskilda behov i skolorna... hur ska det gå för dessa barn? Jag tänker på min Lilla Herre och min dotter som har särskilda behov... Hur tänker de? Har de inte rä...

Ovido - Quiz & Flashcards