Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Gustav - 19 mars 2010 18:32

Jag, Gustav har haft en riktig show till mamma, pappa och Emelie... Jag har sjungit och dansat till Gummibjörnarna... Riktigt kul! Nu vill jag se min katten Gustav program innan mamma säger åt mig att det är dags att borsta tänderna... jag är duktig på det men jag vill inte sätta på mig min Star Wars-pyjamas för den är läskig... för Yoda och svärdet lyser i mörkret men det är mysigt att mamma ligger bredvid mig tills jag somnar....


Mamma:

 

Snart är det dags för barnen att gå lägga sig och då får jag min tid med min man. Serien Solsidan kommer på TV ikväll och då kommer man bort från allt elände ett tag samt ett sätt och samla ihop krafter för morgondagen som är full av överraskningar från höger och vänster... känns det som!           

Kram på er allihopa!

 

 

Av Gustav - 19 mars 2010 15:44

Idag har Gustav varit ledig från dagis så jag bestämde ringa lite samtal... till FK (försäkringskassan) och väntade på att Dietisten skulle ringa till mig på morgonen men icke sa nicke... jag fick jaga henne som bara den men kom alltid till telefonsvarare (hatar det) så jag ringde till försäkringskassan ang. Vårdbidrag... handläggaren vräker ur sig: " du måste förstå att ett hjärtfel går och operera samt att man kan inte begära tillfällig vårdbidrag så går det inte till..." då rann bägaren för mig och det flög ut grodor ur munnen på mig, hon va' inte vatten värd i mina ögon... jag tror att hon ramla ur stolen så arg var jag... jag struntar i pengar men hjälper det att få lite bidrag därifrån eftersom jag kan inte söka arbete just nu med tanke på OP... så har jag rätt till det... det handlar om att min SON ska få en någorlunda normalt liv framöver.

Så nu ska vi ha en habiliteringsmöte, besök hos dietisten samt röntga lungorna och väntan på besked för resan ner till Göteborg.

Inte nog med det så höll jag på tappa besinningen över dietisten oxå när jag berättade att min son bara väger 16 kg och är 102 cm lång och att han fyller 5 år i April... tycker ni att det är normalt... NEJ! säger jag... hon talar om för honom att ge lite fettberikad mat, gräddig osv... men det e det jag gör... alla andra i familjen ser ut som "köttbullar" snart... men ibland så äter inte han för han blir blå om läpparna.... Jag är så frustrerad....

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards