Alla inlägg den 23 mars 2010

Av Gustav - 23 mars 2010 13:57

Jag blir trött efter maten... det blir jobbigt... jag låter som en monster när jag hostar... jag oroar mamma och pappa! Jag är trött....


Mamma:

 

Kommer till dagis, hoppas han har haft det bra, möter fröknarna och de meddelar att han har inte haft lätt idag speciellt efter maten. Han har hostat och det lät som skrällande hosta. På vägen hem så sprang han lite men blev blå direkt och hade jobbigt att andas, måste säga att han är duktig att stanna och så tittar han på mig och försöker andas lungt, ta en liten paus och sen fortsätta. En sak som var annorlunda idag jämfört med andra dagar så ville han titta TV eller spela spel och bara ta det lungt. Det är bra men samtidigt oroande med tanke på hur aktiv han är annars.

 

Av Gustav - 23 mars 2010 11:28

Mamma:

 

Ringde till A-kassan och undrade vart mina kort hade tagit vägen... det var en månads sen jag pratade med de sist och då skickade de korten. Bråk med Försäkringskassan ang. vårdbidraget till Gustav och min mans sjukersättning sen december, januari,februari, mars och snart april har han inte fått. Samtidigt som man inte kan släppa tankarna om Gustavs problem samt Emelies handikapp.

 

Lite kort om Gustavs storesyster Emelie:

När hon föddes så tyckte barnmorskan att hon hörde blåsljud i hjärtat och neonatal avd. kom till rummet (6 st) och lyssna på henne, vi frågade... Vad är det som händer? Får svar... ingen fara det är bara hjärtat! ... bara hjärtat ...

2 mån ålder fick hon RS-viruset, halkade efter i utvecklingen, blev en tågångare vilket resulterade att hon fick 2 omgångar Botox i vaderna (16 st sprutor sammanlagd) hon har fel i synen och fel i händerna samt förkylnings astma. Förra året så låg hon på sjukan 1 vecka, akut OP på lungorna var fyllda med var. De märkte samtidigt att hennes hjärta såg förstorat ut så kardiologen såg att hon har oxå ett hål i hjärtat. Så vi har 2 hjärtebarn...

Av Gustav - 23 mars 2010 06:57

Jag höll min mamma vaken hela natten, hon tyckte att jag andades konstigt... men jag var ju och flög med spindelmannen, inte konstigt.


Mamma:

 

Det var inte roligt inatt med Gustav, själv tyckte jag att han andades konstigt, han sov oroligt sen kunde inte jag få bra sömn för jag minns förra året när han pep och försökte hämta andan samt blev alldeles blå och jag vaknade av ren slump till det. Medans jag försökte få igång hans andning så ringde min man efter ambulans tills ambulansen kom så stod jag vid balkongen med Gustav så att han skulle få kalluft.

Vi var borta hela natten och kom hem med sjukresetaxi på morgonen. Gustav fick andas adrenalin samt fick diagnos falsk krupp. Efter den insidenten så är vi livrädda när han sover, andas han ordentligt osv. Inatt så var det en sån natt jag inte kunde sova för han sov oroligt.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards