Alla inlägg den 20 mars 2010

Av Gustav - 20 mars 2010 16:44

Forskat lite på egen hand på nätet och hittade en sida om Williams syndrom, började läsa lite... ramlade nästan av stolen... syndromen stämde in på Gustav, hjärnkontoret satt igång.

  • Hjärtfel
  • ljumskbråck
  • dålig munmotorik
  • stor intresse för musik, sång, dans och teater
  • ADHD
  • Efter i utvecklingen
  • viktminskning

De här sakerna stämde in på honom perfekt men sen stod det att de här barnen oftast får diabetes och nu ska Gustav testas för det.

Man ska inte läsa om olika sjukdomar för det resulterar att man har allt. Jag ska begära läkarna iallafall att de tar kromosonprovet på Gustav så att man får det på svart och vitt om han lider utav det.

Av Gustav - 20 mars 2010 11:46

Idag så åt Gustav jättebra på lunchen och jag hoppas att han äter middagen lika bra. Jag har börjat göra ordning sallad till måltiderna samt kompletera med frukt och en fullkornsknäckebröd. Man blir tårögd när man tittar på honom för han är så smal... på någotvis så har han hamnat bakom Emelies handikapp... det känns så fel nu att man inte har sett eller märkt det först nu! Jag känner mig som en dålig mamma på det viset att jag inte har märkt det samtidigt så lättar det min bröstkorg att vi vet iallafall en del vad som är fel på honom.


Jag minns så väl när han föddes, en liten rödhårig pojke och han var störst av alla mina barn, han hade fina händer, fint ansikte, fina fötter... en frisk pojke!

Av Gustav - 20 mars 2010 07:19

Jag väckte mamma tidigt idag... det var roligt tycker jag! Jag har lyssnat på musik på morgonen... mamma hittade en hund och en flodhäst som sjunger och dansar på YouTube... rolig! Mamma skattade oxå... jag dricker O'boj och äter mina mackor...

Min mamma och pappa frågar mig om jag har ont i hjärtat, ta det lungt Gustav tänk på hjärtat och nu måste du ta det lungt dina läppar är blå osv... Vet ni vad jag säger... ju... men doktorn ska laga den...


Mamma:

Vakna idag tidigt, blev väckt utav lilla charmören. På med kaffebryggaren och började med frukosten till barnen. Jag har lät min man ha sovmorgon idag, det behöver han. Gårdagen gick ut med att hålla Gustav sysselsatt med pyssel eller dataspel så att han inte fick för sig att springa eller hoppa. Det är delvis då han blir blå om läpparna... Han fick inte i sig tillräckligt med varken lunch eller middag för han tappar ork att äta. Det har blivit värre nu på sistone men tur att vi ska till Dietisten snart. Nu täker jag ta min kopp kaffe och titta på barnprogram tillsammans med barnen.

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards