Direktlänk till inlägg 20 mars 2010

Tidig morgon...

Av Gustav - 20 mars 2010 07:19

Jag väckte mamma tidigt idag... det var roligt tycker jag! Jag har lyssnat på musik på morgonen... mamma hittade en hund och en flodhäst som sjunger och dansar på YouTube... rolig! Mamma skattade oxå... jag dricker O'boj och äter mina mackor...

Min mamma och pappa frågar mig om jag har ont i hjärtat, ta det lungt Gustav tänk på hjärtat och nu måste du ta det lungt dina läppar är blå osv... Vet ni vad jag säger... ju... men doktorn ska laga den...


Mamma:

Vakna idag tidigt, blev väckt utav lilla charmören. På med kaffebryggaren och började med frukosten till barnen. Jag har lät min man ha sovmorgon idag, det behöver han. Gårdagen gick ut med att hålla Gustav sysselsatt med pyssel eller dataspel så att han inte fick för sig att springa eller hoppa. Det är delvis då han blir blå om läpparna... Han fick inte i sig tillräckligt med varken lunch eller middag för han tappar ork att äta. Det har blivit värre nu på sistone men tur att vi ska till Dietisten snart. Nu täker jag ta min kopp kaffe och titta på barnprogram tillsammans med barnen.

 

 
 
Ingen bild

Täti ruskea

20 mars 2010 10:12

Hei Kata !! Ihanaa että olet alkanut kirjoittaa tätä blogia.
Usko pois että kaikki menee hyvin ja ihmiselle ei anneta "muka" enempää taakkaa mitä hän jaksaa kantaa. Näin on jotkut viisaat sanoneet ? Se on vaan niin kummallista että me äidit joudutaan taistelemaan lastemme vuoksi joka asiasta, mutta niinhän se on, kuka muu sitä osaisi tehdäkkään ? Jostain kummasta se voima aina tulee kun sitä tarvitaan !! Muista että vaikka ollaankin kaukana ajatellaan teitä joka päivä. Apua pitää myös pyytää jos siltä tuntuu !
Paljon voima-haleja meiltä kaikilta, toivottelee täti-ruskea

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gustav - 17 mars 2014 06:22

En kaffe till mig och en tallrik med fullkornsvälling till Gustav.... idag blir det att ringa runt till läkare ang näringsdrycker till min gosse. ...

Av Gustav - 16 mars 2014 11:00


Projektet fortsätter, konstigt nog så hjälper det mig att samla krafter till livets olika motgångar... det ska inte behöva kosta mycke för att få en lyxig rum där man trivs! Återanvända gamla möbler, måla till någon favvo färg, voala... som en ny möb...

Av Gustav - 15 mars 2014 13:13

Våran sovrum behöver snyggas till lite... man blir deppad och bara titta på det... barnen tittar på TV och vill inte gå ut pga vinden. Det blåser storm ute... Imorron måste jag gå igenom alla läkartider som kommas skall... medans jag njuter av min ka...

Av Gustav - 14 mars 2014 21:31


Nu ska familjen på kurs... för Autism! Vi är en vanlig familj, kämpat med barnen ända sen födseln.... man lever i Tro Hopp och Kärlek... nu ska vi lära oss med att hålla i rutiner, förberedelser... va e det? Bildstöd ska hängas upp på väggen för Gust...

Av Gustav - 23 augusti 2013 16:40

Mamma: Läste idag på tidningen att Stockholmsstad vill ta bort resurserna till barn med särskilda behov i skolorna... hur ska det gå för dessa barn? Jag tänker på min Lilla Herre och min dotter som har särskilda behov... Hur tänker de? Har de inte rä...

Ovido - Quiz & Flashcards