Direktlänk till inlägg 22 mars 2010

Mammas funderingar...

Av Gustav - 22 mars 2010 15:29

Jag har fått äta min Tiger yoghurt och gjort min mamma glad varje gång jag har visat upp min tomma tallrik... det är roligt!


Mamma:

 

Glädjande besked på ett sätt att OP är pågång och jag fick läkaren att skynda på det. Just nu i läget så får man ta en dag i taget och vänta och se vad dietisten har och säga samt habiliteringen har och säga. Dagis tyckte att vi behöver andrum från alla möten som vi har haft på dagis angående Gustav. De har varit helt underbara mot oss på alla sätt och vis. Gustavs förra dagis som han hade så sa de till mig att jag tar inte hand om mina barn såsom man ska eller jag ger inte de tillräckligt med mat för Gustav är så smal. Så de anmälde mig till socialen och ville att Gustav skulle byta dagis. Samtidigt som man kämpade med Emelies handikapp och Gustavs "mystiska" sjudomar samt detta anmälningen så lyckades man bevisa att felet ligger inte hos oss. Just nu så känner jag mig väldigt lyckad över detta dagiset som vi har till Gustav. Jag är evigt tacksam!


Gud som haver barnen kär,
se till mig som liten är.
Vart jag mig i världen vänder
står min lycka i Guds händer.
Lyckan kommer, lyckan går,
du förbliver, Fader vår.

den Gud älskar, lyckan får.

 
Hämtad från "http://sv.wikisource.org/wiki/Gud_som_haver_barnen_k%C3%A4r"
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gustav - 17 mars 2014 06:22

En kaffe till mig och en tallrik med fullkornsvälling till Gustav.... idag blir det att ringa runt till läkare ang näringsdrycker till min gosse. ...

Av Gustav - 16 mars 2014 11:00


Projektet fortsätter, konstigt nog så hjälper det mig att samla krafter till livets olika motgångar... det ska inte behöva kosta mycke för att få en lyxig rum där man trivs! Återanvända gamla möbler, måla till någon favvo färg, voala... som en ny möb...

Av Gustav - 15 mars 2014 13:13

Våran sovrum behöver snyggas till lite... man blir deppad och bara titta på det... barnen tittar på TV och vill inte gå ut pga vinden. Det blåser storm ute... Imorron måste jag gå igenom alla läkartider som kommas skall... medans jag njuter av min ka...

Av Gustav - 14 mars 2014 21:31


Nu ska familjen på kurs... för Autism! Vi är en vanlig familj, kämpat med barnen ända sen födseln.... man lever i Tro Hopp och Kärlek... nu ska vi lära oss med att hålla i rutiner, förberedelser... va e det? Bildstöd ska hängas upp på väggen för Gust...

Av Gustav - 23 augusti 2013 16:40

Mamma: Läste idag på tidningen att Stockholmsstad vill ta bort resurserna till barn med särskilda behov i skolorna... hur ska det gå för dessa barn? Jag tänker på min Lilla Herre och min dotter som har särskilda behov... Hur tänker de? Har de inte rä...

Ovido - Quiz & Flashcards