Alla inlägg under mars 2010

Av Gustav - 25 mars 2010 10:41

Mamma:

 

Jag och min man har varit nere på stan och gjort lite ärenden. Vi gick förbi Apoteket och handlade massa febernedsättande medicin, hostmedicin, plåster, salva och receptbelagda mediciner. Om en timme ska vi hämta Gustav från dagis och då kommer han att få lite ensamtid med mamma och pappa.

Vi bestämde att göra spindelmannentårtan själva, det ska bakas bullar och köpas massa kex. Ett besök på godisgallerian. Det känns skönt sen att allt är gjort då behöver man bara göra tårtan en dag innan.

En tripp till Ikea behövs för jag vill köpa en säng till honom och sen ville han ha en månelampa för han är rädd för mörkret. Jag gjorde det misstaget att jag köpte en pyjamas med Yoda från Star Wars på, en hel dräktpyjamas men en sak jag inte visste var att det lös i mörkret så nu vill inte han sova med den för den är läskig! Jag kan förstå honom, Yodas ögon och svärdet lyser.

Av Gustav - 25 mars 2010 07:43

Jag vaknade tidigt idag, väkte mamma och hon gjorde iordning frukost till oss alla barnen. Nu är jag mätt och redo för dagis.


Mamma:

 

Idag är jag lite trött och har värk i ena axeln, vet inte varför! Jag och min man ska utföra lite ärende idag eftersom han är ledig från jobbet. Gustav sov oroligt inatt så vi får se om det blir en bra dag för honom idag.

Av Gustav - 24 mars 2010 21:48

God natt allihopa!

Av Gustav - 24 mars 2010 21:27

Mamma:

 

Jag är helt slut efter dagens städning, tvättstuga och vikning av tvätt. Men den gladaste nyheten är att Gustav har varit bra idag, lugn och harmonisk därför har inte han haft de här utbrotten heller och inga blåa läppar. Han var så glad över att storebror ville gå ut med honom och kasta snöbollar. Han blev lite andfådd men ingen större fara. Han kunde själv stanna till och andas lugnt.

Själv kunde jag laga mat tillsammans med Emelie och diska.

Sen läste jag Emelies intyg från kardiologen, hennes hjärtfel är, septumsekundumdefekt, dvs att det finns en kvarvarande förbindelse mellan de bägge förmaken i hjärtat. Just nu så väntar vi på en tid till kardiologen för uppföljning.

Av Gustav - 24 mars 2010 14:28

Jag har varit på lekplatsen med dagis men spindelmannen var inte med, han stannade hemma... Jag har hoppat i vattenpölar och hjälpt mamma i tvättstugan. När jag blir stor ska jag bli som min pappa, en MC-mekaniker...


Mamma:

 

Gustav har varit duktig på dagis, ätit och lekt lungt. Jag hämtade honom kl:12.00 eftersom han orkar inte vara på dagis längre än 4 timmar. Jag är glad iallafall att han får visstas där några timmar och träffa sina kamrater. Det finns en tjej som han avgudar,pussar och kramar.

Av Gustav - 24 mars 2010 10:24

Jag var i skogen igår... och träffade på en jättemyra och då kom Spindelmannen och Batman och gjorde... haiiija på myran för den bet mig på benet. De räddade mig!

                        

Mamma:

 

Gott skratt fick man igår när Gustav berättade om skogsutflykten tillsammans med Spindelmannen och Batman. Nästa vecka så kommer det att hända saker när vi ska träffa dietisten och habiliterings teamet.

Igår så hade Gustav det jobbigt och när jag berättade det till hans pappa så bröt han i tårar för första gången. Han har alltid hållit det inombords men igår så brast det för honom. Gustav var där och tröstade på pappa... " doktorn ska laga hjärtat, pappa"  ... Jag lagade hans favoritmat igår, Spaghetti och köttfärssås. Han åt upp allting och var så stolt över att tallriken var tom.

Av Gustav - 23 mars 2010 13:57

Jag blir trött efter maten... det blir jobbigt... jag låter som en monster när jag hostar... jag oroar mamma och pappa! Jag är trött....


Mamma:

 

Kommer till dagis, hoppas han har haft det bra, möter fröknarna och de meddelar att han har inte haft lätt idag speciellt efter maten. Han har hostat och det lät som skrällande hosta. På vägen hem så sprang han lite men blev blå direkt och hade jobbigt att andas, måste säga att han är duktig att stanna och så tittar han på mig och försöker andas lungt, ta en liten paus och sen fortsätta. En sak som var annorlunda idag jämfört med andra dagar så ville han titta TV eller spela spel och bara ta det lungt. Det är bra men samtidigt oroande med tanke på hur aktiv han är annars.

 

Av Gustav - 23 mars 2010 11:28

Mamma:

 

Ringde till A-kassan och undrade vart mina kort hade tagit vägen... det var en månads sen jag pratade med de sist och då skickade de korten. Bråk med Försäkringskassan ang. vårdbidraget till Gustav och min mans sjukersättning sen december, januari,februari, mars och snart april har han inte fått. Samtidigt som man inte kan släppa tankarna om Gustavs problem samt Emelies handikapp.

 

Lite kort om Gustavs storesyster Emelie:

När hon föddes så tyckte barnmorskan att hon hörde blåsljud i hjärtat och neonatal avd. kom till rummet (6 st) och lyssna på henne, vi frågade... Vad är det som händer? Får svar... ingen fara det är bara hjärtat! ... bara hjärtat ...

2 mån ålder fick hon RS-viruset, halkade efter i utvecklingen, blev en tågångare vilket resulterade att hon fick 2 omgångar Botox i vaderna (16 st sprutor sammanlagd) hon har fel i synen och fel i händerna samt förkylnings astma. Förra året så låg hon på sjukan 1 vecka, akut OP på lungorna var fyllda med var. De märkte samtidigt att hennes hjärta såg förstorat ut så kardiologen såg att hon har oxå ett hål i hjärtat. Så vi har 2 hjärtebarn...

Ovido - Quiz & Flashcards